Top Ad unit 810 × 90

 

Dlaczego warto prowadzić dziennik treningów?

Zapisywanie historii swoich treningów i postępów na siłowni, a także prowadzenie dziennika diety – dzisiaj o tym, dlaczego warto to robić, przynajmniej od czasu do czasu.



Plusy prowadzenia dziennika diety / treningów

+ Motywujesz się.

+ Widzisz swoje postępy.

+ Uczysz się cieszyć ze swoich sukcesów, nawet tych najmniejszych.

+ Zapisanie celów daje większą szansę na ich osiągnięcie.

+ Poznajesz lepiej swoje nawyki i możesz popracować nad ich eliminowaniem bądź też wprowadzaniem nowych.

+ Możesz lepiej i skuteczniej zaplanować swoje treningi i dietę.


Co należy zapisywać?

  • datę i porę dnia treningu
  • rodzaj aktywności fizycznej
  • szczegóły (np. wykonane ćwiczenia, ilość powtórzeń, ilość pokonanych kilometrów)
  • czas trwania treningu
  • motywujące teksty (cytaty lub własne przemyślenia)


Wyznaczanie celów

Bardzo ważne jest wyznaczenie sobie celu. Nasz cel musi być możliwy do osiągnięcia i przede wszystkim konkretny, mierzalny. Zamiast napisać „będę jeździć na rowerze”, piszemy „będę jeździć na rowerze 3 razy w tygodniu” albo „pokonam X kilometrów na rowerze w tygodniu”. Celem może być też konkretne osiągnięcie, na przykład przebiegnięcie półmaratonu.

Powodzenia!


Spodobał Ci się ten post? Jeśli chcesz być na bieżąco, polub fit&sexy na facebooku
Dlaczego warto prowadzić dziennik treningów? Recenzja MONIKA na 22:27 Ocena: 5

11 komentarzy:

  1. Ja taki dzienniczek prowadzę dzięki aplikacji endomondo już któryś rok z kolei:) Super jest później sobie obejrzeć statystyki ile w danym miesiącu ćwiczyłam ile kcal spaliłam itd:) A jak widzę, że już tydzień nie ćwiczyłam, to zbieram tyłek z kanapy i biorę się chociaż za 10-15 minutowe treningi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też korzystam z Endomondo, ale od dawna nie uzupełniam treningów. Chyba zacznę to robić, zwłaszcza że teraz w Endomondo można monitorować realizację postanowień noworocznych :D

      Usuń
  2. Super pomysł :). Na pewno wykorzystam go po ciąży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już teraz możesz zacząć tworzyć nawyk prowadzenia dziennika, tylko na razie możesz zapisywać w nim inne rzeczy :)

      Usuń
  3. Ja kupiłam ze zniżką kalendarz z Ewą Chodakowską i planuję zacząć go wprowadzać w życie :D

    Fajna templatka ale warto ją z customizować - usunac lorem ipusm pod postami i spolszczyć niedoróbki - jeśli chcesz pomoc odezwij się ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem!!! To niestety jedna z tych spraw, które wiecznie przekładam na później :< Dzięki za przypomnienie i motywację ;D

      Usuń
  4. Świetny pomysł!
    Też prowadzę choć nie koniecznie w ten sposób :P
    Ale zawsze sobie rozpisuje cały miesiąc ćwiczeń i ewentualne rezultaty, motywacja murowana :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaleta dziennika jest to, że z treningu na trening staramy się ćwiczyć intensywnije, jednak zdążają się lepsze i gorsze dni, dlatego warto pamiętać aby na sile nie zwiększać intensywności, jeśli akurat mamy ten gorszy wykonując np. większa ilość powtórzeń ale z gorsza techniką.

    OdpowiedzUsuń
  6. prowadziłam i rzeczywiście działało

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł! Sama zaczynam swoją przygodę z takim dziennikiem co prawda mój jest trochę inny, ale o tym już niedługo napisze też na swoim blogu na którego oczywiście zapraszam! :) http://jutro-zamien-na-dzis.blogspot.com/?m=1
    I tak dopiero zaczynam moja przygodę z blogowanim :) W każdym razie myślę że będzie mi się super trenowalo w dziennikiem, będzie to dla mnie ogromną motywacja widzieć swoje postępy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy wpis! Muszę przyznać, że kiedyś zaczęłam prowadzić taki dziennik, jednak ostatnio jakoś odpuściłam z jego uzupełnianiem... Jednak mam nadzieję, że uda mi się znów prowadzić go regularnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.