Top Ad unit 810 × 90

 

Motywacyjny poniedziałek: Powody, dla których warto biegać

Kiedyś zastanawiałam się nad tym, z jakich powodów właściwie zaczęłam biegać i dlaczego robię to w dalszym ciągu. Dzisiaj przedstawiam wnioski, do których doszłam w formie punktów. Zachęcam Was kochani do dopisywania kolejnych!

  • Osobiście uważam, że nic tak skutecznie nie poprawia naszej kondycji jak bieganie.
  • Bieganie znajduje się w czołówce aktywności, podczas których spala się najwięcej kalorii. Można więc szybko zmienić rozmiar swoich ciuchów! :)
  • Dodaje pewności siebie i ładuje pozytywną energią.
  • Poprawia nastrój. Uwalnia od stresu, a w dłuższej perspektywie przeciwdziała lękom i depresji.
  • Bieganie wpływa korzystnie na pracę mózgu – usprawnia procesy poznawcze, pamięć, koncentrację, myślenie kreatywne.
  • Znacznie poprawia jakość snu.
  • Pozwala poznać nowych ludzi.
  • Jest stosunkowo tanim sportem. Najważniejsza inwestycja, coś na co nie warto żałować kasy, to dobre buty do biegania.
  • Bieganie wzmacnia system odpornościowy, chroni przed przeziębieniami.
  • Regularne bieganie obniża poziom złego cholesterolu we krwi.
  • Bieganie wzmacnia kości, jest ogólnie idealnym rodzajem aktywności fizycznej dla naszego układu kostno-szkieletowego.
  • Wydłuża nasze życie średnio o ok. 6 lat. Ponadto biegacze zachowują zdrowie i sprawność w starszym wieku.
  • Nie ma znaczenia wiek ani sylwetka. To TY nadajesz sobie tempo. To TY wytyczasz sobie drogę. To TY wyznaczasz i osiągasz cele.
  • Bieganie jest proste. Nie trzeba się niczego uczyć. Bieganie mamy we krwi.

Motywacyjny poniedziałek: Powody, dla których warto biegać Recenzja MONIKA na 20:15 Ocena: 5

24 komentarze:

  1. Poniedziałki jak zwykle ciężkie ale po pracy, w drodze na siłownię caałe nastawienie się zmienia i myślimy tylko o jednym....jak dać sobie twardy wycisk na siłowni... i wszystkie poniedziałkowe smuty idą w zapomnienie... siłownia jest odskocznią w ciężkich chwilach...

    OdpowiedzUsuń
  2. hihi! Napisałam podobny post ale o tym dlaczego ja kocham biegać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post. Aż zachciało mi się biegać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Znacznie poprawia jakość snu." Nie do końca to jest prawda. Jeżeli biegamy wieczorem, to mogą wystąpić problemy z zaśnięciem ponieważ nasz organizm jest pobudzony. Bieganie tak, ale nie wieczorną porą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy. ja akurat tak nie mam i bieganie (czy w ogóle intensywny wysiłek wieczorem) prędzej mi pomoże zasnąć niż utrudni.

      Usuń
  5. super post, lubię czytać o bieganiu bo wtedy dostaję niezłego kopa motywacyjnego i od razu mam ochotę iść pobiegać! wiec dziś interwały na bieżni! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. podpisuję się pod wszystkimi powodami. uwielbiam biegać. daje mi to ogromną satysfakcję i relaksuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trudno dyskutować z taką argumentacją :).
    Planuję niedługo podobny post, ale w związku z inną aktywnością :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post :) już od pary miesięcy mam zamiar zacząć biegać, ale każdego dnia znajduję jakieś wymówki i zostaję w domu...

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja mam przeciwnie - w poniedziałek mam zapał do ćwiczeń i pracy gorzej jest w piątek

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie umówiłam się z przyjaciółką na bieganie na piątkowy poranek. Oby się udało ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja się zastanawiam czemu wcześniej nie wpadłam to żeby zacząć biegać? Uwielbiam ścigać się z innymi i czuć ból w nogach po treningu - oznacza to że to był dobry trening :) Pozdrawiam wszystkie zapalone biegaczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem dzisiaj po swoich 8 kilometrach :))

    OdpowiedzUsuń
  13. W trakcie biegania można też wpaść na genialny pomysł albo rozwiązać dręczący nas problem :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja własnie próbuję namówić chłopaka na wspólne bieganie :P
    Malinowe Ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  15. Poza oczywistymi zdrowotnymi plusami warto biegać dla tych cudownych endorfinek! Kocham to :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ajjj muszę się w końcu wziąć za siebie i zacząć biegać ;) Dałaś mi motywacyjnego kopa!

    OdpowiedzUsuń
  17. Szkoda, że ja nie mogę biegać.. przynajmniej na razie... chondromalacja chrząstki w stawach :/ http://tysiacdni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. To prawda mamy je we krwi, jednak dla wielu osób, bieganie jest po prostu ciężkie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgadzam się z listą w 100%!!! tylko trzeba uważać na stawy ;) na początku kolana przez tydzień bolały ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Nie ma znaczenia wiek ani sylwetka. To TY nadajesz sobie tempo. To TY wytyczasz sobie drogę. To TY wyznaczasz i osiągasz cele." <3 Trafia do mnie najbardziej!

    U nas też kilka słów o motywacji: https://100club.pl/artykuly/Motywacja-pozwala-zaczac--nawyk-pozwala-wytrwac--Czyli-jak-budowac-zdrowe-nawyki,285.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bieganie to doskonały pomysł dla osób, które wracają do aktywności fizycznej po dłuższej przerwie. Nie wymaga specjalistycznego sprzętu a na dodatek może sprawić nam wiele radości. Z czasem może okazać się nasza wielką pasją.

    OdpowiedzUsuń
  22. A dla osób, którym wysiłek fizyczny przychodzi z trudem dobrym rozwiązaniem może się okazać psycholog sportu. Z pewnością dzięki jego pomocy można znacznie podnieść osiągi!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja na szczęście nie muszę motywować się do biegania. Zwyczajnie to lubię i dzięki temy nie muszę sama siebie "namawiać" do tego rodzaju aktywności. :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.