Top Ad unit 810 × 90

 

Maraton fitness – czy dam radę?

Jak już wiecie, wybieram się za kilka dni na Reebok Women's Fitness Camp, gdzie przewidziane jest aż 8 godzin zajęć fitness. Oczywiście chciałabym większość tego czasu spędzić aktywnie. Niewykluczone, że będę krążyć między trzema strefami, żeby znaleźć coś co mi będzie odpowiadać, poza tym nastawiam się na nowości. Dzisiaj postanowiłam sprawdzić swoją formę i korzystając z wolnego popołudnia zrobić sobie mini maraton fitness, dlatego wybrałam się do Pure Jatomi na kilka zajęć fitness z rzędu.




Na początku chciałam się wbić na Zumbę, ale przyszłam dość późno i niestety układy były już dość skomplikowane, więc pewnie bym tak szybko nie załapała kroków i stwierdziłam, że lepiej mi zrobi rozgrzewka w strefie cardio.

Zaczęłam od Pure Pump, chyba moich ulubionych zajęć w tym klubie. Naprawdę pokochałam ćwiczenia ze sztangą :) Mój opis tych zajęć możecie przeczytać w poście o Pure Pump.

Następnie zajęcia Zdrowy kręgosłup. Przypominają nieco gimnastykę korekcyjną, ale niektóre ćwiczenia są serio wymagające. Niemniej jest to coś cudownego na mięśnie grzbietu – polecam osobom, które tak jak ja pracują głównie przy komputerze.


Zostałam jeszcze jakieś 20 minut na Total Fitness Ewa Chodakowska & SHAPE. Specjalnie pewnie bym się na te zajęcia nie wybrała, bo zawsze są o bardzo późnej porze, ale skoro już byłam na sali, postanowiłam zobaczyć, jak to wygląda.

Jeśli znacie treningi Ewy Chodakowskiej jedynie z jej płyt DVD, to możecie się trochę zaskoczyć. Osoby, które nie trawią spokojnego i usypiającego tonu głosu Ewy, mogą być zaskoczone pozytywnie, bo zajęcia są bardzo dynamiczne, sam trener również pełen energii. Fajną sprawą jest to, że instruktor krąży po sali i poprawia błędy w technice wykonywanych ćwiczeń. Inni instruktorzy w Pure robią to o wiele rzadziej, a spodziewałabym się, że będzie odwrotnie. Pod tym względem akurat duży plus.

Trening składa się z kilku części (pięciu, o ile się nie mylę), w każdej z nich są 3 ćwiczenia. Przykładowo:
- podskoki / pajacyki / burpees
- wykroki / wypady / squats
- ćwiczenie na mięśnie brzucha / grzbietu / plank
Każde z nich trwa 30 sekund, cały cykl jest powtarzany kilka razy, bez odpoczynku. Fakt, już po 10 minutach byłam spocona, ale wiem, że pot wcale nie świadczy o efektywności treningu. Poza tym czułam lekkie zawroty głowy. Myślałam, że to pewnie normalne przy tak długim treningu, ale przypomniało mi się jak Agata Z. wspominała na swoim blogu (HIIT, czyli jak zmęczyć się w prosty sposób), że włączanie ćwiczeń typu plank do interwałów nie jest dobrym pomysłem, bo wykonywanie ćwiczeń cardio bezpośrednio po nich może być niebezpieczne. W sumie nie zostałam do końca, po części właśnie dlatego, że nie przekonałam się do tych zajęć.


Później jeszcze zaliczyłam półgodzinny spacer do domu, w strugach deszczu, niestety. Właściwie był to spacer przeplatany biegiem :D Dzisiejszy trening zamiast mnie zmęczyć, wyzwolił we mnie dodatkowe pokłady energii! Mam nadzieję, że w niedzielę będzie podobnie :)

Ze szczegółami niedzielnego eventu Reebok Women's Fitness Camp możecie się zapoznać w moich poprzednich postach oraz na stronie www.womensfitnesscamp.pl.


Post powstał w ramach współpracy z markami Reebok oraz Pure Jatomi.
Maraton fitness – czy dam radę? Recenzja MONIKA na 23:49 Ocena: 5

8 komentarzy:

  1. Kochana 3mam za ciebie kciuki i napewno dasz rade:-) ja bym wymiekła w połowie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie maratony to super pomysł, powinno się częściej organizować tego typu akcje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super sprawa ten maraton ;). Udanej zabawy :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa relacji z maratonu Reeboka - tego, co wybierzesz i jak bardzo się zmęczysz (albo nie?) :D
    Powodzenia w niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też się wybieram na Reeboka;-) siedzę nad planem i myślę, z jakich zajęć skorzystać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. trzymam kciuki :D hehe nienawidzę zumby, ja jestem stworzona jednak do siłowni :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Powodzonka ;) Moja przykaciółka chodzi do Pure i jest mega zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.