Top Ad unit 810 × 90

 

Źródła witamin


źródło: http://www.healthymoncton.com


WITAMINY ROZPUSZCZALNE W TŁUSZCZACH

Witamina A (retinol, akseroftol):
pełne mleko, ser, żółtko jaj, masło, tran, wątroba, warzywa i owoce bogate w karoteny (marchew, pomidory, papryka, dynia, brokuły).

Witamina D (D2 – ergokalcyferol, D3 – cholekalcyferol):
pełne mleko, żółtko jaj, masło, margaryna, oleje roślinne, tłuszcze zwierzęce, wątroba, grzyby i drożdże.

Witamina E (tokoferol):
mleko, jaja, masło, oleje roślinne (słonecznikowy, sojowy), kiełki pszenicy, pieczywo razowe, orzechy, migdały, zielone warzywa liściaste (np. sałata).

Witamina K (filochinon):
wątroba, olej sojowy, zielone warzywa liściaste (np. kapusta, sałata, kalafior), rośliny strączkowe, pomidory, truskawki.


WITAMINY ROZPUSZCZALNE W WODZIE

Witamina B1 (tiamina, aneuryna):
wieprzowina, wątroba, drożdże, pełne ziarna zbóż, płatki owsiane, orzechy, rośliny strączkowe, ryby, owoce i warzywa.

Witamina B2 (ryboflawina):
nabiał, jaja, ryby, mięso, wątroba, drożdże, pełne ziarna zbóż, zielone warzywa liściaste (np. sałata), grzyby.

Witamina B3 (witamina PP, niacyna, kwas nikotynowy i nikotynamid):
mleko, ser, jaja, mięso, drób, wątroba, ryby, drożdże, pełne ziarna zbóż, zielone warzywa liściaste, ziemniaki, piwo.

Witamina B5 (kwas pantotenowy):
żółtko jaj, mięso, wątroba, drożdże, orzeszki ziemne, pełne ziarna zbóż, brokuły, rośliny strączkowe.

Witamina B6 (pirydoksyna, adermina):
jaja, mięso, wątroba, drożdże, orzechy, pełne ziarna zbóż, musli, rośliny strączkowe (np. soja, fasola), zielone warzywa liściaste, banany.


Witamina B7 (witamina H, biotyna):
żółtko jaj, wątroba, drożdże, otręby, soja, groch, pomidory, czekolada.

Witamina B11 (witamina B9, witamina M, witamina Bc, kwas foliowy, folacyna):
żółtko jaj, wątroba, drożdże, zielone warzywa liściaste, marchew, dynia, morele.

Witamina B12 (kobalamina, cyjanokobalamina):
mleko, żółtko jaj, mięso, wątroba, ryby, kiełki.

Witamina C (kwas askorbinowy):
zielone warzywa liściaste, natka pietruszki, kapusta (zwłaszcza kiszona), pomidory, papryka, cytrusy, kiwi, czarna porzeczka, truskawki.


© Piktogramy są mojego autorstwa – bardzo proszę o nie kopiowanie ich ♥
Źródła witamin Recenzja MONIKA na 21:27 Ocena: 5

13 komentarzy:

  1. są świetne;) jak je tworzysz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W photoshopie i illustratorze.

      Kiedyś były mi potrzebne do planszy na zaliczenie ;)

      Usuń
    2. zdolniacha :) wlasnie patrze, ze blog ewoluuje :)

      Usuń
  2. Uwielbiam takie proste grafiki, a te dotyczące witamin szczególnie :) Ot, takie tam małe zboczenie zawodowe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis! Bardzo podoba mi się też nowa odsłona bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie się czyta! Dodaje do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zauważcie jak często występuje jajko ;-p

    OdpowiedzUsuń
  6. super wpis. i jakie fajne zakładki sobie zrobiłaś!! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja piernicze, co tu dużo pisać? Mistrzowski post!
    Super zmiana :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz trafiłam na Twojego bloga i pozwól, że rozgoszczę się na dłużej ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Oprawa graficzna Twojego bloga jest niesamowita, a te piktogramy są naprawdę wspaniałe i przede wszystkim pomocne!

    OdpowiedzUsuń
  10. ja uzupełniam niedobory witamin biorąc witaminy Puritan's Pride. Może coś więcej o tej marce? Biorę już 2 opakowanie i czuje się rewelacyjnie, ktoś coś ?

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.