Top Ad unit 810 × 90

 

Odżywka białkowa i domowe batoniki musli

Jeśli chodzi o moją dietę, kontrolowanie proporcji BTW idzie mi coraz lepiej. Przede wszystkim staram się, by w każdym posiłku znajdowało się źródło białka. Dawniej byłam na wysoko-proteinowej diecie i przychodziło mi to w sposób naturalny – może za jakiś czas znowu się przyzwyczaję do takiego menu. Od niecałych dwóch tygodni jem więcej (na razie ok. 2000 kcal) i czuję się lepiej (zawroty i bóle głowy minęły), ale zauważyłam powiększenie „pierzynki” zakrywającej mój sześciopak na brzuszku. Jednak nie zamierzam ograniczyć ilości kcal, w końcu ćwiczę prawie codziennie. Z czasem mój organizm będzie musiał się przyzwyczaić i przekonać, że oszczędzanie tłuszczyku jest bezcelowe ;)

Swoją drogą zdecydowałam się na zakup odżywki białkowej. To pozwoli mi zwiększyć ilość białka względem tłuszczu i węglowodanów, przy czym będę mogła komponować bardziej urozmaicone posiłki :)


„PROVIT 80® idealnie nadaje się do stosowania w okresie przed- i  potreningowym w celu dostarczenia odpowiedniej ilości łatwoprzyswajanych protein i nasycenia krwi aminokwasami. To także idealny wybór, gdy chcemy uzupełnić swoją dietę o wysokiej jakości białko w ciągu dnia. Szybko przygotujesz pysznego i sycącego szejka.”
źródło: http://pl.olimp-supplements.com

Dawkowanie: 2-3 razy dziennie między posiłkami – ja będę pić góra 2x dziennie. Można pić przed treningiem, albo bezpośrednio po treningu.

Jedna porcja (35 g proszku) dostarcza 28 g białka, przy czym tylko 0,8 g węglowodanów i 1 g tłuszczu. Inne, nad którymi się zastanawiałam, miały sporo węglowodanów, a wcale nie uważam, żeby ta była zła w smaku... Mam czekoladową, piję sobie właśnie :)


Dziś rano próbowałam zrobić batoniki musli, bo od dawna mam na nie ochotę. Nie miałam zbyt wiele czasu, bo spieszyłam się na zajęcia, więc wzięłam pierwszy lepszy przepis z internetu (dokładnie ten: http://eatwithgusto1983.blogspot.com/2012/03/muesli-bar.html). Jak zapewnia autorka przepisu, „batony muesli są jak najbardziej zdrową, słodką przekąską czy deserem. Świetnie nadają się do schrupania przed treningiem (rower, bieganie lub inny wysiłek) jako baza energetyczna dla naszych mięśni. Z mlekiem czy gorącym kakao dla mnie to pyszna, smakowa bomba (...i w dodatku nie kaloryczna!!!)”. Z drugiej strony poleca posmarować całość rozpuszczoną czekoladą (2 tabliczki) – nie mam pytań ;)


Nie wyszło mi to. Dopiero po całkowitym wystygnięciu dało się jako tako pokroić. W smaku batoniki są obrzydliwie słodkie, choć pozostałym domownikom smakowały. Następnym razem połączą musli tylko z białkiem jajka, ewentualnie z dodatkiem miodu albo karmelu – w ten sposób robiłam ciasteczka z musli i były bardzo dobre. Proste rozwiązania są zawsze najlepsze.

Odżywka białkowa i domowe batoniki musli Recenzja MONIKA na 22:14 Ocena: 5

26 komentarzy:

  1. Też się przymierzam do zrobienia domowych batoników, ale nie znalazłam jeszcze odpowiedniego przepisu, który naprawdę byłby dietetyczny i zdrowy. Posypanie czekoladą.. hmmm ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę rozejrzeć się za jakąś odżywką białkową.

    OdpowiedzUsuń
  3. To ta odzywka nie ma żadnych kalorii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ, jak może nie mieć kalorii, skoro zawiera białko?
      356 kcal / 100 g

      Usuń
  4. Te batoniki to dobry pomysł. Będę miała dużo wolnego czasu w weekend, więc wypróbuję jakiś sprawdzony przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmmm ja także jestem w trakcie kupowania białka, chcę głównie dodawać do śniadań i po treningu :) chyba kupię kilka mniejszych paczek a różne smaki :D bo znalazłam fajny przepis na sernik z białkiem i w ogóle przepisów sporo można znaleźć (nie mówiąc o smoothies i koktajlach :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy ten smak nie jest aż tak intensywny jak się wydaje. Myślałam, że skoro jest czekoladowy, to będzie smakował jak czekolada na gorąco! :P

      Myślę, że gdybym to zmiksowała z malinami, koktajl byłby malinowy ;)

      Usuń
  6. Mój współpracownik codziennie w pracy raczy się dokładnie tą samą odżywką białkową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam mnie się nic nie udaje z gotowców :D ale improwizacje działają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie była improwizacja ;) Ale oczywiście zaplanowana :)

      Usuń
  8. Ja aktualnie popijam odżywki z KFD (12h Dessert). Olimp zawiera białko sojowe, wolę tego unikać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie mogę dostać tą odżywkę? Ewentualnie jakie jeszcze polecasz? A swoją drogą, zdecydowanie wolę ciastka musli, owsiane, czy jakiekolwiek inne. Forma mi zdecydowanie bardziej odpowiada. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a smaczna ta odżywka? czy też na maksa słodka? z tymi batonami i 2 tabliczkami czekolady mnie zabiła :D pewnie dodatkowo mlecznej :D

    OdpowiedzUsuń
  11. tez musze kupic odzywke :) niestety moja dieta jest ostatnio bardzo uboga w bialko. przez ostatni tydzien nie jadlam w ogole obiadow przez praktyki w szpitalu

    OdpowiedzUsuń
  12. dobra propozycja na święta :)

    ja mam odżywkę Olimp Whey Protein Complex 100% o smaku czekoladowym i truskawkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja teraźniejsza odżywka jest na wyczerpaniu, więc pewnie w najbliższym czasie będę rozglądać się za następną, poczytam o Twojej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też się ciągle zastanawiam, czy powinnam kupić odżywkę białkową, czy nie...

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczę ja też rozważam odżywkę, przydaje się na pewno w takie dni kiedy idzie nam gorzej ze zbilansowanymi, zdrowymi posiłkami. Batoniki wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wlasnie ja zauwazylam ten problem ze czuje sie strasznie zmeczona po treningu brakuje mi sily i przez to trace ochote na cwiczenia i zastanawiam sie nak zakupem odzywki bialkowej bo czytalam e wlasnie ktoras z dziewczyn miala tak samo i po stosowaniu odzywki problem zniknal. Prosze podpowiedzcie mi czym mam sie sugerowac przy zakupie takiej odzywki ktora bede spozywala glownie po treningu????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta Olimp Provit 80 jest do stosowania bezpośrednio po treningu lub na jakiś czas przed. Jeszcze nie mam rozeznania, bo to moja pierwsza odżywka :)

      Najlepiej zapytaj sprzedawcę - jeśli przedstawisz swoje oczekiwania, to pewnie coś Ci dobierze.

      Usuń
  17. oczywiscie po kazdym treningu jadlam serek wiejski,jogurt naturalny ale chyba to za malo.

    OdpowiedzUsuń
  18. ja też muszę przemyśleć sprawę odżywki białkowej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja z sumplementów używam BS Suple- są super i sprawdzają mi się stu procentach, Nie mniej jednak te batoniki wyglądają bardzo smakowcie. Fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystko da się zrobić tak, żeby było i smacznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.