poniedziałek, 4 lutego 2013

Skalpel II i Szok Trening – moje wrażenia


Już chyba najwyższa pora napisać coś na temat nowej płyty Ewy Chodakowskiej, której pojawienie się wywołało niedawno sporo pozytywnego zamieszania :)

To pierwsza płyta wydana przez nią na własną rękę. Na płycie znajdują się 2 programy treningowe: Skalpel II (modelowanie) i Szok Trening (max spalanie). Nowością jest to, że osobno pojawia się tutaj rozgrzewka.


Tradycyjnie jest intro – wprowadzenie, w którym Ewa wydaje się być bardziej energiczna niż na poprzednich płytach. Tym razem nie wyłapałam jakichś mocnych haseł w stylu „dzisiejszy dzień jest jutrem, o którym mówiłaś wczoraj”, ale może po którymś przesłuchaniu coś takiego utkwi w pamięci.



ROZGRZEWKA
Trwa 4,5 minuty. Są to głównie krążenia ramion, nóg, wymachy, trucht w miejscu itp. Za pierwszym razem nie czułam, by moje mięśnie były dostatecznie rozgrzane, więc przy drugim podejściu do tej płyty, przed Szok Treningiem, przedłużyłam ją o 4 minuty uzupełniając o inne ćwiczenia.



SKALPEL II
Program dla początkujących, średnio i zaawansowanych, ma za zadanie wyszczuplić, wymodelować i wzmocnić całe ciało. Łatwa w wykonaniu sekwencja ćwiczeń o wysokiej intensywności, skutecznie wysmukla i kształtuje sylwetkę.

Skalpel II składa się z 3 zestawów ćwiczeń, które wykonuje się z użyciem krzesła. Fajne rozwiązanie, jednak wcale nie innowacyjne, bo automatycznie nasuwa skojarzenia z programami treningowymi Cindy Crawford, wydawanymi jeszcze na kasetach VHS, chociaż tam nie było aż tylu kombinacji ćwiczeń, były to chyba jedynie proste wymachy, o ile mnie pamięć nie zawodzi.

Na początku trening wydawał mi się łatwy i przyjemny, dopóki Ewa nie przypomniała mi, że to ode mnie zależy, czy daję z siebie 20 czy 100%... Racja.

Najbardziej angażujące ćwiczenie w moim odczuciu to siadanie na jednej nodze. Dla ułatwienia można postawić na stopie drugą stopę, ale wtedy właściwie nie czuje się żadnego oporu.


Z kolei ćwiczenie sprawiające mi najwięcej trudności to to na tricepsy, wyglądające jak modyfikacja pompki (potrafię wykonać może 2/3 zakresu tego ruchu – moje ręce są wciąż za słabe).



SZOK TRENING
Program dla zaawansowanych, ma za zadanie przyspieszyć metabolizm i spalić maksymalną ilość kalorii nie tylko w trakcie treningu, ale jeszcze kilka godzin po jego zakończeniu.

Od samego początku zapowiada się bardzo intensywnie. Istotne jest szybkie tempo wykonywania ćwiczeń. Jednak w moim odczuciu przerwy pomiędzy ćwiczeniami są za długie, ale być może to przez Zuzkę Light, u której nie ma chwili wytchnienia.

Trening jest podzielony na cykle 4-minutowe zawierające po 8 ćwiczeń trwających 30 sekund każde. Tutaj bardzo pomocny okazuje się licznik umieszczony na ekranie. Swoją drogą w poprzednich programach Ewy nie zawsze potrafiłam wyłapać moment przejścia do kolejnego ćwiczenia – tutaj nie ma tego problemu.


Co istotne, do jego wykonania potrzebujemy sporo przestrzeni – myślę, że ok. 4-5x2 m, ale na mniejszej powierzchni też można sobie poradzić, trzeba jedynie bardziej kombinować. Ja mam dość dużo miejsca w pokoju, a mimo to musiałam otworzyć na oścież drzwi do pokoju obok (na szczęście mam wahadłowe).

Zmęczyłam się okrutnie, ale nie był to jakiś katorżniczy trening, bo dobrze się bawiłam. Tym bardziej, że mniej więcej w połowie zaczęły działać endorfiny i wykonywałam ćwiczenia, w których się przechodzi, wydając różne dziwne odgłosy, podczas gdy moje psy myślały, że się z nimi bawię i uciekały przede mną ;)



Po 10 treningach poczujesz różnice.
Po 20 treningach zauważysz różnice.
Po 30 treningach będziesz mieć nowe ciało.

35 komentarzy:

  1. Ja Skalpelem II jestem zachwycona :) Wracam do ćwiczeń po dłuższej przerwie i jest to trening wymarzony dla mnie!

    Za Szok Trening się JESZCZE nie biorę :) Ale za jakiś czas... no jasne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam, aż pojawi się w empiku i zamówię do sklepu ją, ale widzę, że warto kupić :) Chociaż nie wiem, gdzie będę ćwiczyć jak mam malutki pokój, ale jak do tej pory dawałam radę to i teraz dam ;)
    Pozdrawiam i dzięki za recenzję- o to mi chodziło :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie mogę przekonać się do tych ćwiczeń , może ją zamówię za jakiś czas jeśli efekty moich ćwiczeń nie będą satysfakcjonujące : )
    Natomiast mam do Ciebie kilka pytań , byłabym Ci bardzo wdzięczna jeśli poświecisz mi chwilkę czasu : )

    1. Jakie produkty powinno się jeść po ćwiczeniach ? Lepiej ćwiczyć przed posiłkiem czy po ?
    2. Ile razy w tygodniu powinno się ćwiczyć i ile czasu poświęcić na to by efekty były zauważalne ?

    Z góry bardzo dziękuję : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej ćwiczyć około 2 godziny po posiłku (nigdy na czczo!!). Dopiero po treningu dostarcz swojemu organizmowi pokarmy - najlepiej białka, bo to one tworzą mięśnie.
      Ćwiczyć powinno się przynajmniej 3 razy w tygodniu. Ja ćwiczę około 4-5 i po miesiącu mój brzuch przeszedł totalną metamorfozę... ;)

      Usuń
  4. Ja jakoś nie przepadam za ćwiczeniami z Ewą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podbijam, nie wiem co jest efektywnego i ciekawego w ciągłym powtarzaniu układów przed tv, zwłaszcza że jakość wykonywanych przez tą Panią ćwiczeń jest daleko od ideału. No, ale co kto lubi.

      Usuń
  5. Haha, mój pies reaguje podobnie, kiedy ćwiczę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny opis ćwiczeń! :) Ja wciąż zastanawiam się nad kupnem płyty, bo Trening z gwiazdami mnie nie zachwycił... Być może doczekam się jakichś sampli na youtube i wtedy się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nominowałam cię do THE VERSATILE BLOGGER AWARD zapraszam ;)

    super notka bardzo fajnie opisane treningi ! Muszę kupić tą płytkę !

    OdpowiedzUsuń
  8. dzięki, że podzieliłaś się z nami swoimi wrażeniami :) Chyba zdecyduję się na zakup :)

    OdpowiedzUsuń
  9. robi wrażenie :) ale na razie jednak chyba nie sięgne po zakup:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja właśnie wciąż się waham z zakupem tej płyty. Dzięki wielkie za recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szok trening daje rade!!! pot spływa po ciele, dzieki licznikowi mobilizuje sie do robienia cwiczen do konca. Skalpel tez o niebo lepszy i bardziej 'zywszy' od jedynki

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa jestem tej płyty:) mam nadzieje, że pomoże kolejnym dziewczynom w pokochaniu aktywności fizycznej na codzień :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jakos do Ewki nie moge sie przekonac i wyprobowac jej treningu;p

    OdpowiedzUsuń
  14. dzieki za recenzje. zachecilas mnie do wyprobowania tej plyty :) szkoda ze ja nie mam pieskow, ktore mysla ze sie z nimi bawie :D to musial byc zabawny widok hihi

    OdpowiedzUsuń
  15. ja póki co walczę z leniem :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Spadłaś mi prosto z nieba - szukałam recenzji na temat najnowszej płyty Ewy i voila - jestem tutaj ;) widać, że tobie ćwiczenia z Ewą się podobają i cieszy mnie to ;) Widać, że płyta jest bardziej dopasowana, lecz możesz powiedzieć, czy Ewa w jakiś sposób tłumaczy ćwiczenia czy po prostu ona "pozostała sobą" i tylko szata graficzna jest lepsza? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy, tłumaczy niewiele i nie zwraca uwagi na to, jakich błędów unikać podczas ćwiczeń.

      Usuń
    2. Bo mnie się wydaje, że wszelkie ćwiczenia na płytach, youtube itp. nie są przeznaczone dla osób, które nigdy nie miały okazji ćwiczyć pod okiem trenera, czy chociażby uczestniczyć w zajęciach fitness, gdzie prowadząca na bieżąco koryguje błędy. Z najlepszą płytą nie da się wyrobić poprawnych nawyków i zachowań przy cwiczeniach, jeśli ktoś nam wcześniej nie pokazał. Sam pewnie nie wiedziałabym wielu rzeczy opierając się tylko na filmach z treningami, gdybym wcześniej dość często nie bywała w klubie fitness. Czasem nawet sobie nie zdajemy sprawy, że popełniamy błędy ćwicząc, a mozna sobie nichcący krzywdę zrobić. A już w ogóle ideałem byłoby posiadanie w domu takiego wielkiego lustra, żeby się widzieć i korygować :) no ale to cięzko zrealizować niestety :)

      Usuń
  17. *zamiast dopasowana miało być dopracowana ;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja w moim małym pokoju stałam sie mistrzem kombinowania i teraz mogą wykonać każde ćwiczenie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. jeśli masz czas i ochotę wziąć udział w zabawie to zaprosiłam Cię do THE VERSATILE BLOGGER AWARD na moim blogu, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi się podoba skalpel II i póki co na razie na nim się skupiłam. A co do ćwiczenia na tricepsy. Polecam ci zrobić odwrotnie (tyłem na krześle) działa tak samo a nie sprawia takiej trudności).
    Super recenzja;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kurcze jeszcze jej nie kupiłam, bo zawsze do kiosku po Shape goniłam po Jej płytki. Bardzo zachęcająco wygląda, muszę ją w końcu kupić! Ewa ma zawsze fajne ciuchy na siłkę!
    Pozdrawiam Maya :*

    OdpowiedzUsuń
  22. treningi zamieszczone na tej płycie są moimi ulubionymi :) po pierwsze dlatego, że nie są tak monotonne, a po drugie dzięki licznikowi z boku (w poprzednich treningach bardzo mi tego brakowało) - to chyba najważniejsze rzeczy :) Skalpel II zrobiłam na razie raz zrobiłam bez większego problemu (choć trochę zmęczyłam się na tych ćwiczeniach, o których wyżej piszesz). Szok trening jest bardzo przyjemne choć wyciska ze mnie siódme poty, ale ta przerwa rzeczywiście mogłaby być trochę krótsza :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Co za bzdury ze rozgrzewka trwa półtorej minuty jak trwa 4.5 min? moje dvd chyba umie liczyć i wiem, co pokazuje? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej faktycznie, dzięki za zwrócenie uwagi! Pisałam tego posta ręcznie i musiałam źle przeczytać i później bezmyślnie przepisałam ;)

      Usuń
    2. Spoko, Mam nadzieję że nie zabrzmiałam zbyt natarczywie :)

      Usuń
  24. Rozgrzewka i skalpel 2 są super, na szok treningi dla mnie jeszcze za wcześnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. anna.karnowska93@gmail.com wysłałby ktoś szok trening dołączony do skalpela2 ?

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam moglabys wyslac mi ten skalpel 2 na emaila?? byla bym Ci bardzo wdzieczna. pauuula017@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Today while the main format of the bricks are the same, Lego has turned the product from a simple toy
    to versatile sets that can be mixed together to create stunning designs.
    Somehow, the adults are also fascinated to have them
    for their own collection even when they no longer play with them.
    At 14+ these models are more in the league of adult collectors who enjoy the attention to detail and design and the
    intricate build.

    Take a look at my web page lego castles

    OdpowiedzUsuń
  28. Czy mozesz mi wyslac na emaila caly ten program skalpel2 i szok trening asik686@interia.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...