Top Ad unit 810 × 90

 

Plank

Plank (po polsku deska) należy do ćwiczeń izometrycznych, które wykonuje się w pozycji pompki na wyprostowanych ramionach lub na przedramionach, ale również w pozycji bocznej na jednej ręce – istnieje wiele modyfikacji tego ćwiczenia.

Ćwiczenie to wspaniale angażuje najgłębsze partie mięśni brzucha i grzbietu, bez przeciążania kręgosłupa jak w przypadku popularnych „brzuszków” czy aerobicznej szóstki Weidera.

źródło: http://www.facebook.com

Nieprawidłowa i prawidłowa pozycja ciała przy planku:

źródło: http://http://fridaspeach.wordpress.com/2012/10/19/the-plank-correct-incorrect

Plank – prawidłowa pozycja:
- barki znajdują się dokładnie pod łokciami
- łokcie stykają się z podłożem pod kątem 90°
- ramiona, biodra i pięty tworzą jedną linię
- kark i kręgosłup są w pozycji neutralnej
- mięśnie brzucha są napięte

Być może teraz zostanę skrytykowane przez wierne endorfinki Ewy Chodakowskiej, ale zauważyłam, że to ćwiczenie jest przez nią wykonywane nieprawidłowo. Mogę się założyć, że większość z nas tego nie zauważa, bo w tym czasie nasz wzrok skierowany jest w podłogę, a nie w ekran monitora czy telewizora. Zrzut ekranu pochodzi z programu „Killer” (Spalanie & modelowanie):

Plank Recenzja MONIKA na 16:47 Ocena: 5

44 komentarze:

  1. Właśnie miałam pisać, że najlepiej pokazać nieprawidłową technikę na Chodakowskiej, a tu widzę - fotka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym mogła kliknęłabym "lubię to!" :D

      Usuń
  2. O, nawet nie zauważyłam, że Ewa źle to robi. Sama jednak wykonuję to ćwiczenie w pozycji, w której najbardziej czuję mięśnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj plank to jedno z moich ulubionych i najbardziej znienawidzonych ćwiczeń jednocześnie :P W najlepszym momencie dochodziłam do 12 minut :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o ile plank jest ok to nie nawidzę innych ćwiczeń w tej pozycji (poza pompkami :D)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze mi coś nie pasowało w Planku endorfinki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację, ja wcześniej nie zwróciłam uwagi na Ewy wykonanie, a tu takie kwiatki.. :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Planki to jedne z moich ulubionych ćwiczeń! :D
    I chociaż do endorfinek się być może zaliczam, to zgadzam się, że Ewka tradycyjną deskę wykonuje niepoprawnie. Nie tylko w tym programie zresztą ;)
    A jeśli o A6W i brzuszki chodzi, to właściwie wykonywane nie powinny obciążać kręgosłupa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, tam. Wybaczmy Ewce. Wpadki zdarzają się nawet najlepszym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przepraszam bardzo, ona się pod tym podpisuje swoim nazwiskiem. Według mnie powinna takie (podstawowe) ćwiczenia robić perfekcyjnie, zwłaszcza że celuje w target osób początkujących.

      Usuń
    2. Faktycznie wpadki zdarzają się nawet najlepszym ale ona sprzedaje te ćwiczenia ludziom aby im pomóc uzyskać wymarzoną sylwetkę, więc to jest wręcz żałosne, że sprzedaje źle wykonane ćwiczenia! To nie jest coś na żywo tylko nagrywane więc mogła to przejrzeć i nagrać jeszcze raz ten moment :)

      Usuń
  9. ahh zawsze mi sie wydawalo ze Ewa Chodakowska robi to dobrze, no bo czemu mialaby robic zle skoro jest trenerka? no i robilam tak jak ona... bardzo lubie robic deske i liczyc jak najdluzej wytrzymam ale juz nie bede patrzec jak ona to robi lepiej xd

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nawet na Ewe nie patrze bo tak jak piszesz głowa jest skierowana na dół ale robię to ćwiczenie tak żeby czuc mięśnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. i jeszcze zapomniałąm - bardzo lubie to ćwiczenie bo super pracuje brzuch i ręce ;d

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam planki, dają świetny efekt. Co do Ewy - nie zayważyłam! Raczej koncentruję się na prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń niż patrzeniu w tv.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, właśnie o to mi chodziło.

      Ale postanowiłam sobie, że będę z większą rezerwą podchodzić do kolejnych treningów na płytach i zanim się za nie zabiorę, najpierw przejrzę "na sucho"... Co może być swoją drogą trudne, bo nie wiem, czy dam radę usiedzieć w miejscu :D

      Usuń
    2. Mam to samo - nie wyobrażam sobie oglądania treningu bez trenowania :) :)

      Usuń
  13. Oj tak, jedno z moich ulubionych ćwiczeń! Deska to sama przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Daje wycisk, jest też w niektórych filmach z Mel B. Dużo bardziej wolę ją od Chodakowskiej :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też to zauważyłam :D Endorfinki Cię zjedzą za to zobaczysz :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Trudne cwiczenie, ale bardzo efektywne.

    OdpowiedzUsuń
  17. jedno z moich ulubionych cwiczen :) a ewa wykonuje je nieprawidlowo nie tylko w killerze, ale takze na najnowszych filmikach na yt masakra jakas

    OdpowiedzUsuń
  18. Plank to morderca :D jest też w jodze!

    OdpowiedzUsuń
  19. nie ma cwiczenia, ktorego bardziej nienawidze:D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja słyszałam (i czytałam w 1 numerze happy), że są 2 rodzaje planków- jeden to ten o którym piszesz, a drugi... jakaś odmiana jogowego? Nie pamiętam, ale być może to co robi Ewa. W każdym razie przed Ewą plank nie był mi obcy, bo ćwiczyłam go z Pump it up: bums and tums i gdy odpaliłam killera to coś mi nie grało "przecież to nie to samo!", także tu się z Wami zgodzę, że Ewa nie wykonuje go poprawnie.
    Buziaki

    PS Co do tych Endorfinek, to ja jednak pozostaje przy Ewie, bo bardzo przyjemnie mi się z nią ćwiczy, ale mam oczy i widzę, że nie jest idealna, tak jak jej treningi, więc nie rozumiem, czemu inne dziewczyny tak się zapowietrzają w jej obronie. Każdy ma własne zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest kilka odmian tego ćwiczenia, ale deska to deska.

      Usuń
  21. To w takim razie ja chyba też nie robię dobrze tego cwiczenia :/ Spróbuję przy dzisiejszej wieczornej porcji cwiczeń wykonac prawidłowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. dzięki za inf. A ten plank to nie jest taki prosty jak sie wydaje. Ale na razie spróbowałam dopiero raz i poczułam ze to nei byle co. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Każdy ma prawo do błędu, ale dobrze, że piszesz o takich rzeczach:) Pozdrawiam http://asmileoflife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. nie wiem dlaczego najeżdżasz bardzo na to, że ktoś ćwiczy z Ewką, nazywając ironicznie - endorfinkami, czy to ważne z kim ćwiczysz? sama piszesz,że z nią ćwiczysz, a kpisz z innych, nie wnikam właściwie. nie koncentruję się czy ćwiczę z Mel B., czy z Chodakowską, ale przeglądając wpisy robi mi się niedobrze od nadmiaru pewności, że hejterki Cię skrytykują, ile można czytać o "wiernych fankach Ewy, które pewnie Cię zjadą"? ... -.- ale Twój blog, więc cóż. motywujesz, ale bez przesady, na minus jest zakładanie,że jeśli ktoś jest entuzjastą jakiejś trenerki to jest ślepy i bezkrytyczny, ta pani ani parzy, ani ziębi, masz rację,że niepoprawnie to robiła, ale tworzenie podziałów jest chore.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było raczej nawiązanie do tego, co się w tym momencie dzieje na fanpage'u Ewy.

      Owszem, od czasu do czasu ćwiczę z Ewą Chodakowską, ale zdążyłam się do niej zrazić.

      Usuń
  25. Jak dla mnie to ona za bardzo się wygina ! Żle robi nie tylko planka ale i brzuchy często oraz lifty nóg w bok
    Za wysoko podnosi nogi. Kontuzje w biodrach ma murowane po 30 tce! Nie wolno tak wysoko , ze względu na ruch głowy kości udowej w panewce biodrowej nogi! Zbyt wysokie podnoszenie i zbyt ciężkie ocieranie się kości udowej w biodrze , powoduje różne jego zwyrodnienia. Każdy ma inna budowę kończyn dolnych. Jedni biodra szpotawe- idealnie proste nogi , inni koślawe - duży kąt odwodzenia nogi . Al e i tak to trzeba robić umiejętnie bo inaczej długo sobie liftów nie porobimy.
    Najlepiej odwodzić tylko na 30-40 stopni , bo wtedy mięsień rozwija największą siłę - najefektywniejsze ćwiczenia. Co się stosuje się obecnie w treningu funkcjonalnym - wiedza po studiach AWF i rehabilitacja , którą jak widać nie każdy posiada...Polecam się - \
    FIZJOTERAPEUTKA;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzi na to, że więcej i mocniej wcale nie znaczy lepiej :)

      Ewie też przydałoby się skończyć AWF - i nie mówię tego złośliwie - dla dobra jej i jej "podopiecznych" :)

      Usuń
    2. Jak Ci nie pasuje, to nie ćwicz i nie krytykuj, bo Ewa Chodakowska robi świetną robotę.

      Usuń
  26. Hm. Nie jestem fanką Ewy ale nie rozumiem czegoś. Raz chwalisz Ewkę, a drugi raz krytykujesz i sama wysyłasz takie same słitaśne serduszka jak ona :).

    OdpowiedzUsuń
  27. Jest wiele ćwiczeń, które Ewa robi źle, w złych płaszczyznach i za wysoko itp.
    Dlatego na początku na płytach jest napisane, że niektórzy powinni się skontaktować z lekarzem przed rozpoczęciem ćwiczeń, więc nie rzucajmy się na nią z pazurami.
    Ale prawda bądź co bądź, że przydało by jej się skończyć studia fizjoterapeutyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Trochę późno, ale może ktoś odpisze...Czy od źle wykonanego plank można uszkodzić sobie biodro? Bo boli od kilku miesięcy a nie wiem czy przypisać to plankom czy czemuś innemu? Bólu jak wstaje po dłuższym siedzeniu.Jak rozchodze jest dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  29. Robiłam dziś! Super czuć mięśnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Interesuje się tematyką sportu i "fit zwariowania". Ewa pozycje tą utrzymuje pokazując jak być NIE POWINNO: nie podnoś bioder za wysoko i nie opuszczaj ich za nisko. Nie jestem fanatyczką ewy Chodakowskiej jednak jest to osoba szczera i jej sukces moim zdaniem polega na tym ze jako nieliczna zachęciła w tak krótkim czasie tyle osób do cwiczeń. W jej ślad poszło wiele innych celebrytek, o których nie jest juz tak głośno i nikt ich tak mocno nie krytykuje. Jednak ciesze się, że mówi się akurat o Ewie bo jak to mówią celebryci nie ważne co ale ważne zeby mówili. Dzięki temu Ewa ma większe pole do popisu i trafia do większej ilości osób których jest szansa, że ruszą się w stronę zdrowia :) pozdrawiam i życzę odnalezienia ćwiczeń idealnych dla Ciebie oraz wprawy w perfekcji ich wykonywania
    PS z całego serca polecam planki w różnej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania, brawo za Twój wpis i brawo dla Ewy.

      Usuń
  31. https://www.youtube.com/watch?v=LvHWUGVfBHo wielcy znawcy krytykujący chodakowską....popatrzcie sobie jak wygląda deska w wykonaniu fachowca

    OdpowiedzUsuń
  32. Jakby Panie znały się trochę na anatomii człowieka i rozumiały cały mechanizm pracy mięśni a nie bazowały tylko na tym co jest w internecie, wiedziałyby, że jest to pozycja prawidłowa, bowiem należy zbliżyć oba przyczepy mięśni brzucha do siebie..by te maksymalnie wykonały skurcz swoich włókien.. czyli właśnie zbliżamy dolne żebra do kolców biodrowych.. ale cóż.. ćwiczcie tak dalej bo przecież internet wie lepiej... Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.