Top Ad unit 810 × 90

 

Co jeść PO treningu?

Po treningu powinniśmy przede wszystkim zjeść lekki posiłek bogaty w węglowodany (w celu uzupełnienia zapasów glikogenu), ale zawierający również białko (dla regeneracji tkanki mięśniowej). Może to być na przykład:
- baton z musli
- kanapka z masłem orzechowym
- jogurt do picia
- sok pomidorowy (uzupełniamy potas)
- odżywka węglowodanowo-białkowa

źródło: http://healthmeup.com

TRENING SIŁOWY
Posiłek po treningu siłowym powinien przede wszystkim zawierać dużo białka, a także węglowodanów prostych.
- 3 łyżki siemienia lnianego
- duży jogurt naturalny
- banan

TRENING KARDIO, TRENING AEROBOWY
Zaraz po treningu dobrze jest sięgnąć po niewielką przekąskę dla uzupełnienia zapasów glikogenu.
- musli z jogurtem
- owsianka z owocami
- świeże owoce
Dopiero około godzinę lub dwie po treningu można zjeść pełnowartościowy posiłek z dużą ilością białka (np. chude mięso) dla regeneracji mięśni oraz węglowodanów.
- duszony kurczak z warzywami
- kasza gryczana z sosem
- placki z jabłkami

Przykłady posiłków w ciągu 30-40 minut po zakończeniu treningu:
- odżywka węglowodanowo-wapniowa
- pitny jogurt owocowy
- mleko sojowe – może być zmiksowane z owocami
- koktajl owocowy z mlekiem i sokiem
- sok pomidorowy
- kanapka z masłem orzechowym
- batonik energetyczny
- kilka kostek czekolady

Przykłady posiłków na 1-2 godziny po zakończeniu treningu:
- sałatka warzywka z kurczakiem / tuńczykiem / łososiem
- ryż pełnoziarnisty z warzywami na patelnię z piersią kurczaka lub indyka
- kasza z sosem mięsno-warzywnym, surówka
- makaron pełnoziarnisty z sosem bolońskim, mięsno-warzywnym lub rybno-warzywnym
- ziemniaki, pieczone mięso i surówka lub gotowane warzywa
- fasola, soczewica lub soja
- zupa warzywna z kawałkiem ryby lub mięsa
- ryż pełnoziarnisty z tofu i warzywami



Źródła:
„Co jeść przed i po treningu” [w:] http://www.prozdrowie.pl/Artykuly/Dieta-i-Fitness/Wirtualny-trener/Trening-silowy/Co-jesc-przed-i-po-treningu
K. Żbikowska-Jusis, „Co jeść po treningu?” [w:] http://www.kobietkibiegaja.pl/dieta-biegaczki/co-je-c-po-treningu
Co jeść PO treningu? Recenzja MONIKA na 15:35 Ocena: 5

19 komentarzy:

  1. o, bardzo przydatny post, bo nigdy nie wiem czy powinnam coś jeść po treningu czy nie

    OdpowiedzUsuń
  2. o to właśnie chcialam spytać.. i jestem zaskoczona bo właśnie to jem po treningu , najbardziej ciągnie mnie do siemienia, jogurtu i banana... jednak najlepiej zaufać własnemu instynktowi,. dzięki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak! Jeśli mamy na coś wielką ochotę, to znaczy, że brakuje nam jakiegoś składnika :)

      Usuń
  3. Chyba sobie wydrukuję te Twoje posty o jedzeniu :) Nigdy PO treningu nie mam siły ani ochoty jeść czegokolwiek (nawet słodyczy, a to nowość), więc przeważnie zjadam jakiegoś banana i popijam kilkoma łykami jogurtu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. posiłek przed i po treningu jest chyba najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia :) nie należy go lekceważyć, ani jeść bzdur... ja również mam w planach post tego typu :)

    pozdrawiam, miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejny bardzo przydatny post ;)
    Ale co do tego drugiego posiłku po treningu - raczej nie władowałabym w siebie spaghetti, ryżu z kurą czy ziemniaków i mięsa, a to z racji tego, że ćwiczę zwykle ok. 22-23. Myślę, że pora treningu też ma tutaj duże znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście :) Ja też późno ćwiczę.

      Usuń
  7. ja tam preferuję białko szybkowchłaniające się plus banan :)
    regeneracja 100% ! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Po treningu spokojnie można spożyć pełnowartościowy posiłek w odstępie 30 minut. Nie trzeba ładować się węglami prostymi. W przypadku kiedy nie planujemy następnego treningu w tym samym dniu ta strategia nie ma już najmniejszego znaczenia. A co do samym posiłków to każdy posiłek w ciągu dnia jest równie ważny jak przed i po treningowy. Odbudowa glikogenu odbywa się przez dłuższy okres. Zachęcam do zapoznania się z artykułem http://www.treningpilkarza.pl/2012/08/odbudowana-glikogenu-miesniowego.html
    Zauważyłem jedynie, że autor nie dodał, że według nowych badań tempo odbudowy glikogenu w ciągu pierwszej godziny wynosi zaledwie 7% a więc jest tylko o 2% większe niż normalnie. A więc dziewczyny podsumowanie jest takie. Jeśli nie jesteście wstanie zjeść pełnowartościowego posiłku po treningu (z różnych przyczyn) to jak najbardziej można zjeść jakiś owoc itp Ale jego wpływ na odbudowę glikogenu nie będzie aż tak duży jak do tej pory sądzono ;-p

    OdpowiedzUsuń
  9. interesujace :) ja zawsze staram sie uzupelnic bialko do max 0,5h po treningu

    OdpowiedzUsuń
  10. kilka kostek czekolady po treningu? :O wow, o tym bym nawet nie pomyślała, ja zazwyczaj jem owsiankę albo kanapkę z masłem orzechowym, czasem owoce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu nie. Czekolada to również świetny wybór (oczywiście gorzka). W czekoladzie znajdziemy mnóstwo składników które po treningu pomogą nam w odbudowie strat. Podrzucam linka o właściwościach czekolady http://fabrykaformy.blogspot.com/2013/03/czy-mozesz-sie-skusic-na-czekolade.html

      Usuń
  11. ja zawsze zjadam banana lub batonika zbożowego:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zawsze sięgam po owoce i jogurty, ale to chyba dlatego że najłatwiej je ze sobą zabrać do torby :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze,ale spokojnie mogę sie tego trzymac jesli koncze trening np o 21 albo o 22 ? , jesli nie może ktoś podać jakieś propozycje ?:)

    OdpowiedzUsuń
  14. napisałaś, że posiłki potreningowe powinny zawierać białko - z tym się zgadzam :) ale niestety większość produktów, które wypisałaś zawierają znikome ilości białka..

    OdpowiedzUsuń
  15. No to mam pytanie bo nie do końca jestem pewna.. ważę 67 kg mam 165 cm wzrostu.. trenuję trójbój siłowy. Chce zaważyć 60 kg ( ba na zawodach startuję w kat. do 63 kg) trening kończę ok.21 i o 21.30 jestem w domu. co jeść po i przed takim treningiem żeby masa spadała a siła została taka jaka jest?? blagam o pomoc!! ps. oczywiście chcę schudnąć jak najszybciej ale przede wszystkim zdrowo! zawody mam za rok więc się nie śpieszę ale chcę jak najszybciej zbić wagę.. pomocy.

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.