Top Ad unit 810 × 90

 

Jak się pozbyć cellulitu?

W walce z cellulitem niezmiernie istotna jest systematyczność i wytrwałość. Trzeba się pogodzić z faktem, że nie da się go zwalczyć raz na zawsze. Poza tym kuracja antycellulitowa wymaga czasu, dlatego naprawdę warto uzbroić się w cierpliwość.

Przede wszystkim wyróżniamy 2 rodzaje cellulitu: tłuszczowy i wodny (obrzękowy).
Cellulit tłuszczowy jest wynikiem nierównomiernego rozmieszczenia tkanki tłuszczowej pod skórą. Występuje w miejscach gromadzenia się tłuszczu, czyli na pośladkach, udach, brzuchu, a nawet na ramionach. Charakterystyczne dołki (pomarańczowa skórka) są widoczne gołym okiem, a skóra w tych miejscach boli podczas ucisku.
Z kolei cellulit wodny występuje raczej u osób szczupłych i u młodych dziewczyn. Pojawia się w związku z zatrzymaniem wody w organizmie, gdy przepływ limfy jest zaburzony, co prowadzi do powstawania obrzęków. Nieprawidłowa cyrkulacja krwi i limfy utrudnia dostęp tlenu i substancji odżywczych do komórek tłuszczowych, które powiększają swoją objętość.
U większości osób oba rodzaje cellulitu występują jednocześnie.

Przyczyny powstawania cellulitu są uwarunkowane indywidualnie. Przeważnie mają one podłoże hormonalne (zaburzenia w gospodarce hormonalnej, jak również antykoncepcja hormonalna) lub genetyczne. Jednak bardzo często prowadzą do niego niezdrowe nawyki żywieniowe i niedostateczna ilość ruchu. To są akurat czynniki, na które mamy wpływ i które możemy z powodzeniem wyeliminować :)


ODPOWIEDNIA DIETA

Czego unikać? Co ograniczyć?
  • Sól – jest źródłem dużych ilości sodu, który zatrzymuje wodę w organizmie.
    Zamiast soli warto sięgać po przyprawy ziołowe, a także wybierać naturalne, mniej słone jedzenie.
  • Cukier – niewykorzystany łatwo zamienia się w tłuszcz, poza tym jego nadmiar uszkadza białka i przyspiesza procesy starzenia się skóry.
    Należy jak najczęściej wybierać produkty pełnoziarniste. Z kolei słodycze można zastąpić owocami, zarówno świeżymi, jak i suszonymi.
  • Złe tłuszcze – tłuste produkty pochodzenia zwierzęcego (poza rybami morskimi) oraz zawierające przetworzone utwardzone tłuszcze roślinne są źródłem najniekorzystniejszych kwasów tłuszczowych.
  • Białko zwierzęce – jego nadmiar obciąża wątrobę i nerki.
    Mięso, sery, jaja, ryby należy jeść w rozsądnych ilościach. Warto też sięgać na przykład po rośliny strączkowe.
  • Toksyny – obciążają wątrobę. W dodatku kofeina, nikotyna i alkohol odwadniają organizm. Nie należy też nadużywać leków. W trosce o kondycję naszej skóry warto ograniczyć do minimum mocno przetworzone produkty spożywcze.

Co jeść?
  • Krzem – występuje w postaci kwasu krzemowego w tkance łącznej tworzącej skórę. Wzmacnia ją i pełni rolę spoiwa.
    Źródła krzemu: zboża (głównie proso), cebula, czosnek, nasiona roślin strączkowych, piwo.
  • Białko – kolagen i elastyna są odpowiedzialne za jędrność i gładkość skóry.
    Źródła białka: mięso z indyka i kurczaka, ryby, jaja, lekki nabiał.
  • Lecytyna – wzmacnia skórę.
    Źródła lecytyny: soja, jaja, orzechy, szpinak, pomarańcze.
  • Potas – działa moczopędnie.
    Źródła potasu: banany, ziemniaki, suszone owoce, orzechy, arbuzy, pełne ziarna.
  • Witamina C – jest niezbędna w procesie produkcji kolagenu.
    Źródła witaminy C: natka pietruszki, czerwona papryka, ciemnozielone warzywa, owoce jagodowe, cytrusy.
Należy również pamiętać o regularnych porach posiłków i o oczyszczaniu organizmu – polecam zieloną herbatę :)



AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

W celu zwalczania cellulitu wskazany jest właściwie każda forma aktywności fizycznej.

Najskuteczniejsze rodzaje aktywności ruchowej w walce z cellulitem to takie, które angażują nogi, czyli:
» szybki marsz
» pływanie
» bieganie
» jazda na rolkach


Jak dobrać tempo wysiłku?
  • Poziom Komfort – tętno: 125-135
    Zastosowanie: rozgrzewka, zakończenie. W czasie treningu możesz swobodnie rozmawiać.
  • Poziom Niski – tętno: 135-145
    Zastosowanie: trening. W czasie treningu możesz rozmawiać z małym wysiłkiem.
  • Poziom Średni – tętno: 145-155
    Zastosowanie: trening. W czasie treningu rozmowa wymaga wyraźnego wysiłku.
  • Poziom Wysoki – tętno: 155-165
    Zastosowanie: trening. W czasie treningu rozmowa wymaga ogromnego wysiłku.


MASAŻ ANTYCELLULITOWY

Pewnego dnia znajoma kosmetyczka oświeciła mnie, że cellulitu nie da się do końca zwalczyć dietą, ćwiczeniami czy za pomocą kosmetyków... Owszem, można tym pomóc, ale tak naprawdę cellulit trzeba po prostu rozbić, najlepiej za pomocą masażu. Muszę przyznać, że to był dla mnie przełom jeśli chodzi o walkę z cellulitem!

Jeśli chcecie się dowiedzieć, jak poprawnie wykonać masaż antycellulitowy, zachęcam do obejrzenia filmiku Mary :)

Masaż antycellulitowy można wykonywać też przy pomocy szorstkiej rękawicy, szczotki albo przeznaczonego do tego przyrządu z wypustkami. Ja akurat posiadam przyrząd do masażu antycellulitowego z Oriflame, mam go już chyba z rok i jak dotąd świetnie się sprawdza.

INNE ZABIEGI KOSMETYCZNE

Drenaż limfatyczny – podstawowy zabieg w walce z cellulitem. Polega na masażu, który stymuluje krążenie, usuwa nadmiar wody i toksyn z organizmu, pozostawia przyjemne uczucie lekkości. Wykonuje się go przy użyciu kosmetyków drenujących, poprawiających krążenie krwi i przyspieszających przepływ limfy. Trwa ok. 30 min.

Karboksyterapia – zastrzyki z dwutlenkiem węgla, który rozszerza naczynia krwionośne, zwiększa uwalnianie tlenu, poprawia metabolizm komórkowy. Trwa 20-30 min.

Mezoterapia – polega na ostrzykiwaniu skóry kofeiną lub rutyną. Trwa 30 min. Aby efekty były widoczne, potrzeba 6-10 zabiegów.

Endomologia – masaż maszyną pracującą w podciśnieniu. Trwa 60 min. Wskazana jest seria 10 zabiegów.

Slim&Sculpt – seria zabiegów ujędrniająco-wyszczuplających: peeling ciała; nałożenie wyszczuplającego koncentratu z kofeiną lub L-karnityną; kosmetyk ujędrniający; modelujący masaż za pomocą kremu z wyciągiem z alg; rozgrzewająca maska poprawiająca krążenie. Kuracja przewiduje 2-3 zabiegi w tygodniu, a profilaktycznie jeden w miesiącu. Każdy zabieg trwa 120 min.


BALSAMY UJĘDRNIAJĄCE

Osobiście sięgam po te ze średniej czy raczej niższej półki cenowej, bo tego typu kosmetyków używam praktycznie codziennie, więc raczej stawiam na wydajność. Najczęściej używam balsamów Eveline.

Przy okazji moje recenzje kosmetyków ujędrniających można przeczytać tutaj.



SUPLEMENTY

Na rynku jest kilka preparatów mających za zadanie zwalczanie cellulitu. Ja jestem w trakcie testowania CelluOFF, o którym pisałam tutaj. Już niedługo recenzja :)



Źródła:
- „Cellulit stop” – Shape nr 04/2006 (temat miesiąca)
- „Gładkie ciało w 8 tygodni – Stop cellulit raz na zawsze!” – dodatek do magazynu Shape nr 04/2007
Jak się pozbyć cellulitu? Recenzja MONIKA na 08:00 Ocena: 5

27 komentarzy:

  1. Można robić to wszystko, smarować się różnymi kremami, jeść i nie jeść to co trzeba i tego co nie wolno, ale ogromny wpływ na cellulit, a raczej to, że nie chce on nam zniknąć mają tabletki hormonalne, które przyjmuje zdecydowana większość kobiet.

    OdpowiedzUsuń
  2. post zrobiony od deski do deski. ;)ja mam problem odwieczny z moimi udami, myślę właśnie o zakupie jakiegos balsamu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny post;) pomocny i porządnie zrobiony;D ja polecam w walce z cellulitem body wrapping;) stosuję go już prawie 3 miesiące i jestem bardzo zadowolona z efektów;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Używałam tego masażera i zrobiłam sobie takie siniaki że wyglądało jakby mnie ktoś maltretował i kopał po nogach ale mam zamiar drugi raz podejśc do tego amsowania i robić to delikatniej.

    Kremy z eveline są boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale porządny post i niesamowicie pomocny. Mnie na szczęście jeszcze jakoś bardzo cellulit nie męczy, więc czasem wsmarowany krem antycellulitowy mi wystarcza:)

    http://z-kazdym-dniem-piekniejsza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Do masażu można jeszcze używać bańki chińskiej, mam taką i kiedyś stosowałam. Bolało koszmarnie, miałam fioletową skórę przez parę dni, ale nawet po pierwszym razie widziałam znaczniejsze ujędrnienie. Muszę do tego wrócić, ale ciężko mi się zmotywować przez ten bol ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny wpis. Wiosna, lato - teraz do tego odliczamy :D Więc czas pozbyć się cellulitu! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi też :)

    mam cellulit ale nie byłabym w stanie odmówić sobie mięsa i ryb :) Jestem ogólnie osobą uwielbiającą mięso

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi raczej o to, by jadać mięso, ale w ograniczonych ilościach.

      Usuń
  9. cellulit to moja zmora...jakoś nigdy wcześniej nie zwracałam na niego uwagi, myślałam, że jest ok ale pewnego dnia przymierzałam spodnie w sklepie reserved, tam mają bardzo mocne światła, jak zobaczyłam swój tyłek i uda to myślałam,że zemdleję, fuj :/ ale ćwiczę, robię masaże i widzę, że jest lepiej, skóra zrobiła się bardziej napięta i czuję mięśnie, cellulit trochę się zmniejszył. jeszcze jakieś 19837494 przysiadów i torturowania bańką chińską i pewnie koło 40 będę mieć idealną pupę :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post, na szczęście cellulitu nie mam, ale kupię sobie jeden z balsamów, które zrecenzowałaś w celach prewencyjnych : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Mogę powiedzieć wcale nie wyolbrzymiając, że z cellulitem zmagam się już dobre 5 lat i do tej pory chyba nigdy się nie zmniejszył - a wręcz odwrotnie - znacznie go przybyło. Ale to wyłącznie moja wina ;p. Teraz zabieram się za siebie - przede wszystkim systematyczność ;)
    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu ;)
    loveskinny.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ kompendium wiedzy na ten cellulitowy temat! Czytałam go popijając właśnie zieloną herbatę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi sie podobają wszystkie fitspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super post! Ojj ja już walczę i walczę z cellulitem jak tylko mogę, a od dziś też zaczynam brać CelluOFF (kiedyś zaczęłam i .. zapomniałam :D) więc teraz regularnie + dieta + ruch i masaże i musi się udać, prawda? :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Od siebie mogę polecić naprzemienne ciepło-zimne prysznice, kiedyś miałam cellulit i bardzo pomogło:)

    OdpowiedzUsuń
  16. To najlepsze :)

    jak dzisiaj u ciebie mija dzień ?

    OdpowiedzUsuń
  17. nice info, but there is no way I'm giving up salt!

    OdpowiedzUsuń
  18. http://www.oLiGodX.pl zobaczcie ten nowy żel, jest Extra polecam dziewczyny go bardzo bo nic nie działało na mnie tylko ten :)

    OdpowiedzUsuń
  19. I jak to Cellu OFF zadziałało? Bo u mnie niestety się nie sprawdziło. LEpsze efekty miałam po kuracji Celluline i kilku tygodniach treningów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat byłam zadowolona. Skóra była wyraźniej gładsza.

      Usuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny, wyczerpujący post! :)
    Zapomniałaś tylko dodać, że najlepsze w tej chwili kosmetyki do zwalczania cellulitu to kosmetyki BingoSpa. Są niedrogie i dają zajebiste efekty. Aby nie było, że rzucam słowa na wiatr, tutaj masz potwierdzenie w zdjęciach:
    http://naturica.pl/koncentrat-cynamon-lkarnityna250g

    OdpowiedzUsuń
  22. Najdziwniejsze jest, że te same produkty są zaznaczone jako że powinno się jeść, jak i że nie powinno w duzych ilościach np. mięso, jaja, ryby; zależy też co oznaczają te "duże ilości", ale ja te produkty jem codziennie. Jeżeli chodzi zas o te preparaty do smarowania, to moim zdaniem one same niewiele dają, więcej daje sam masaż. Na temat cellulitu jest cała kopalnia wiedzy w Internecie. I spójrzmy tyle wiedzy, tyle preparatów, tyle zabiegów kosmetycznych, a mimo to kobiety dalej się z tym borykają... Czasem można naprawdę się poddać. Jednak jak już wspomniałam o tej kopalni wiedzy to odsyłam do cennego artykułu na ten temat: http://www.jestemfit.pl/artykuly/porady/cellulit-jak-z-nim-walczy%C4%87

    OdpowiedzUsuń
  23. Dieta i ćwiczenia to podstawa w pozbywaniu się cellulitu. Peelingi i masaże traktowałam jako dodatkowe czynności przeciwcellulitowe. Ps. Fajny blog. ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.