Top Ad unit 810 × 90

 

Tworzenie nawyków

Ostatnimi czasy postanowiłam popracować nad kilkoma sprawami...

1) Wczesne wstawanie


Chciałabym wstawać o 6-7 rano, bo teraz mam taki tryb, że wstaję o 10-12, a pracuję i ćwiczę przeważnie w nocy. W dodatku studiuję wieczorowo, więc teraz naprawdę muszę pomyśleć nad tym, jak efektywnie wykorzystać cały dzień.

2) Punktualność


Niestety bardzo często się spóźniam i nie wiem jak nad tym zapanować :(

3) Oszczędzanie pieniędzy


To akurat wychodzi mi całkiem dobrze, konsekwentnie trzymam się założeń, o których pisałam tutaj.

4) Zabieranie ze sobą jedzenia z domu


Mam lunchbox! :) Jeszcze termosik by się przydał na jesienne wieczory... Ale takich śniadań jak te powyżej raczej nie będzie mi się chciało robić ;)

...i bardzo bym chciała, żeby weszło mi to w nawyk.

„Twój los zależy od Twoich nawyków” 
Brian Tracy

Zakłada się, że 21 dni to czas na wytworzenie nawyku. Nie jest dobrym pomysłem praca nad kilkoma nawykami naraz, ale może jeśli się postaram, nie będzie z tym problemu.

Niedawno odkryłam bardzo fajną stronę, która pomaga w tworzeniu nawyków – DailyFeats. Zapraszam :)

Tworzenie nawyków Recenzja MONIKA na 12:06 Ocena: 5

17 komentarzy:

  1. Nawyk to świetna rzecz :) Najpierw starasz się coś robić, robisz to, a potem przychodzi moment, że już nie musisz się zastanawiać nad tym, żeby to robić... tylko to robisz :) Mam nadzieję, że wyrażam się jasno :D Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wstaję o 5.20 bo taki mam tryb pracy :] nie lubię się spóźniać i tego samego samego oczekuje od innych ;] ostatnio stosuję regularnie system pojemniczków :]
    z oszczędzaniem nieco kuleje co bym nie była taka idealna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. do nawyków potrzebna jest przede wszystkim systematyczność ;) jak się zacznie, to to później wejdzie już w krew i będzie odruchem bezwarunkowym, więc powodzenia! :D

    PS. Jaki masz lunchbox? bo zastanawiam się nad kupnem ; >
    PS 2. Możesz mi powiedzieć jak wstawić baner, żeby był odnośnikiem do strony?

    Z góry dzięki za odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pracuję nad takimi samymi nawykami, oprócz punktualności, bo to u mnie jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z kolei punktualność jest najtrudniejsza... ;)

      Usuń
  5. Ja wstaję bardzo wcześnie i średnio mi się to podoba ;) Wolałabym pospać trochę dłużej...

    OdpowiedzUsuń
  6. też bym chciała nad tym popracowac;) punktualna raczej jestem, wstawać muszę o 6.20 bo jadę do szkoły, ale oszczędność i zabieracie jedzenia to już jest gorzej;)

    OdpowiedzUsuń
  7. 3mam kciuki za postanowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeeeny - budzik to mój pupil :D poważnie.. Gorzej ze skarbonką :/

    OdpowiedzUsuń
  9. plan to podstawa, musi byc ;) trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  10. trzymam kciuki :) też chcę wyregulować sen, bo znów kładę się późno wstać i późno wstaję :/ mam zajęcia w sumie tylko 1 raz w tygodniu, więc czas się ogarnąć!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesli chodzi o wczesne wstawanie to polecam Ci ten artykul http://michalpasterski.pl/2008/06/jak-wstawac-wczesnie/ Ja na niego natrafiłam szukajac sposobu na siebie. Od sierpnia zaczelam wg metody proponowanej przez Michala Pasterskiego. Dzisiaj mozna powiedziec, ze osiagnelam to co chcialam :) Wczesniej potrafilam wstawac miedzy 9 (najwczesniej) a 11 czy 12 (najrzadziej, ale jednak). Standardem bylo wstawanie okolo 10. Teraz wstaje najpozniej o 8, 8.30. Zdarzylo sie kilka razy pozniej, ze wzgledu np. na wesele itp. Nie mniej jednak w tym tygodniu np. wstawalam 3 razy miedz 6 a 6.30, 2 razy o 7 i dzisiaj o 8. :)Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam problem z kolei z niewyspaniem, bo wstaję o 6.15 a czasu i tak za mało na zrobienie wszystkiego do północy ;/

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.