Top Ad unit 810 × 90

 

Jak przyspieszyć metabolizm?

Najprościej rzecz ujmując, metabolizm to ogół procesów, dzięki którym organizm przekształca składniki odżywcze w energię niezbędną do funkcjonowania.

Oczywiście istnieją czynniki, które wpływają na tempo przemiany materii, takie jak:
- budowa ciała (chodzi przede wszystkim o masę mięśniową),
- poziom hormonów w organizmie,
- tryb życia i poziom stresu,
- ilość kalorii dostarczanych w ciągu dnia,
- uwarunkowania genetyczne.

Tempo metabolizmu jest pojęciem kluczowym jeśli chodzi o efektywne odchudzanie oraz fazę stabilizacji, czyli utrzymanie masy ciała.


Sposoby na szybszą przemianę materii:
» Jedz śniadanie – działa ono w pewnym sensie jak rozrusznik dla naszego metabolizmu, dlatego nigdy nie wychodź z domu na czczo!
» Zadbaj o regularność posiłków – jedz 4-5 niewielkich posiłków w regularnych odstępach czasu.
» Pij więcej wody – udowodniono, że po wypiciu pół litra wody metabolizm przyspiesza na godzinę, dzięki czemu spalamy ok. 24 kcal więcej. Poza tym wypijanie odpowiedniej ilości płynów dobrze wpływa na jędrność skóry i usprawnia usuwanie toksyn z organizmu.
» Zamiast słodzonych napojów, które są zresztą jednymi z najbardziej tuczących produktów, pij zieloną albo białą herbatę.
» Ogranicz spożycie soli kuchennej.
» Jedz odpowiednie ilości białka i węglowodanów; spożywając tłuszcz zużywamy na trawienie 5% jego wartości energetycznej, węglowodany – 5-20%, a białko – 20-30%.
» Treningi kardio: włącz interwały, szukaj urozmaicenia (często zmieniaj trasy, albo maszyny kardio na siłowni).
» Treningi siłowe: ćwicz krótko, ale każdego dnia, zmieniaj liczbę serii albo powtórzeń, zwiększ obciążenia, zmodyfikuj nieco formę ćwiczeń.
» Sięgaj po „dopalacze” z listy poniżej :)


Produkty żywnościowe przyspieszające metabolizm (Food That Boosts Metabolism):

owoce cytrusowe – to źródło cennych witamin, zawierają także naringeninę,
flawonoid wspomagający metabolizm i obniżający poziom cholesterolu;
szczególnie warte polecenia są grejpfruty – owoce, które zawierają najmniej cukru

chili – zawiera kapsaicynę, która przyspiesza pracę serca i działa rozgrzewająco

inne przyprawy (cynamon, imbir, curry, pieprz, także bazylia i oregano) –
zawarte w nich olejki eteryczne ułatwiają trawienie i zapobiegają zaparciom

zielona herbata – świetnie poprawia trawienie, jest bogata w antyoksydanty,
poza tym zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca i chroni przed nowotworami

jabłka – zawierają pektyny, które przyspieszają trawienie tłuszczów
i pomagają usunąć z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii

suszone owoce, np. śliwki, morele – zawierają bardzo dużo błonnika

otręby i płatki zbożowe – źródło błonnika i witamin z grupy B

jogurt naturalny – źródło dobrze przyswajalnego wapnia,
które przyspiesza rozpad tłuszczów w organizmie

chude mięso – źródło białka

tłuste ryby morskie – są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 i jod

awokado – zawiera kwasy omega-3 i witaminę B6, obniża poziom cholesterolu

kawa – ze względu na zawartą w niej kofeinę


Źródła:
- „Metabolizm – podkręć go” – Shape nr 08/2007
- „Przyspieszamy przemianę materii” – http://kobieta.interia.pl/zdrowie/diety/news-przyspieszamy-przemiane-materii,nId,433226
Jak przyspieszyć metabolizm? Recenzja MONIKA na 06:58 Ocena: 5

12 komentarzy:

  1. Najlepiej jest robić tak, jak właśnie piszesz. :) Jeść regularnie, zdrowo, nie zapominać o śniadaniu. No i te pyszne rzeczy, które wymieniłaś, naprawdę działają! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie mimo to, że ma tylko 21 lat. Mam przez te wszystkie diety, które przeszłam -strasznie spieprzony metabolizm. No, ale małymi kroczakami wszystko wróci do normy:)
    PS Dzięki za wklejenie banerka:* bo coś średni odzew, a przydało by się więcej osób niż tylko 2 :P heh

    OdpowiedzUsuń
  3. Wbrew pozorom metabolizm wcale nie jest taki trudny do okiełznania :). Wystarczy spojrzeć, ile na niego sposobów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby człowiek wszystko wie ale nie zawsze pamięta, więc takie przypomnienie jest zawsze bardzo pomocne ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. nie zgadzam się tylk oz tym jedzeniem śniadania i regularnych 4-5 posiłków :P metabolizm zwalnia dopiero po 72h głodówki ;) a po pierwszych 24h nieznacznie nawet przyspiesza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No właśnie, szczerze to na każdego działa co innego, Z pewnością wieksza dawka ruchu plus mniej kalorii powinny znacznie pomóc, plus do tego jakies suplementy powiedzmy z http://odchudzanieSkuteczne.com.pl/ I myśle że wszystko powinno pójść po myśli.!! pozdrawiam i wytrwałości życze!!

    OdpowiedzUsuń
  7. czyli wszystko to co jest w moim jadłospisie:)
    wpogonizaperfekcja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. co to znaczy niewielkie porcje? tyle ile zmieści się w garści? bo wszędzie pisze niewielkie a ja nie wiem ile to jest!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.