Top Ad unit 810 × 90

 

Efektywne zarządzanie czasem

Często zdarza się Wam słyszeć, albo mówić „nie mam czasu”?

W rzeczywistości każdy z nas ma do dyspozycji tyle samo czasu, a dokładnie 24 godziny, czyli 1440 minut każdej doby. Najbardziej istotną kwestią jest to, jak wykorzystujemy i na co przeznaczamy ten czas. Nasze wyobrażenie na ten temat z pewnością odbiega od rzeczywistości, dlatego warto przeprowadzić obserwacje i rozrysować sobie na papierze, ile czasu na co poświęcamy w ciągu dnia. Przedstawienie tego w formie graficznej jest niezwykle ważne, bo dopiero wizualizacja danych pozwala na zobaczenie proporcji i pewnych zależności.


Powyższy przykład pochodzi z książki profesora Lenka „Pokazać. Wyjaśnić. Prowadzić” – to projekt jednego z jego studentów.

Nawet pobieżne przyjrzenie się temu na pewno pomoże zauważyć i wyeliminować pewne błędy. Kolejnym krokiem jest zaplanowanie naszego czasu. Oczywiście należy robić to rozsądnie, mając na uwadze nasz tryb życia i pewne ograniczenia, jak chociażby zmęczenie pod koniec dnia.

Każdy z nas ma pewną rutynę dnia codziennego: o podobnej porze wstajemy i chodzimy spać, ileś godzin zabiera nam praca, zajęcia na uczelni, lubimy spędzać czas wolny w określony sposób... Z czasem zaczynamy odczuwać, że tak naprawdę stoimy w miejscu! Nic się nie zmienia. Mamy oczywiście jakieś plany i marzenia, ale są one tak odległe, że niemal nierealne do zrealizowania. Dlaczego tak się dzieje? Bo się nie rozwijamy.

Jeżeli cokolwiek chcemy osiągnąć w naszym życiu, 
musimy przeznaczyć na to jakiś fragment każdego dnia.


Mówi o tym Brian Tracy, który przekonuje, że na przykład poświęcając 30 minut dziennie na czytanie książek i artykułów na wybrany temat, już w ciągu roku można stać się w tej dziedzinie ekspertem!
Dlatego każdy nasz plan powinien stać się rodzajem projektu, który właśnie realizujemy. Mało tego – powinien mieć na stale przypisany czas w każdym naszym dniu.

Efektywne zarządzanie czasem Recenzja MONIKA na 15:30 Ocena: 5

11 komentarzy:

  1. super post;) trzeba po prostu umieć zarządzać swoim czasem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, każdy z nas powinien zrobić sobie taki plan i wtedy na pewno nikt nie mógłby powiedzieć, że na coś brakuje mu czasu- tu uszczupli, tam doda i wszystko wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się to, co napisałaś :) Będą kolejne części? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko racja.. ponadto nigdy nie mogę nadziwić się zasadzie, że im człowiek ma wiecej obowiązków tym ma więcej czasu wolnego..niby taka sprzeczność a jaka prawdziwa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Im ma sie więcej na głowie, tym człowiek się z wszystkim wyrabia.. To jest święta prawda. gdy miałam szał na studiach, a studiuję medycynę, to potrafiłam pogodzić i naukę i chodzenie na drugi koniec miasta na siłownie. teraz mam ciut mniej zajęć, to oni na siłkę, ani w książki.. Nic się nie chce, a dupa coraz większa!
    Dodaje się do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi :D
      Ale racja... Coś w tym jest, że im więcej ktoś ma obowiązków, tym jest bardziej zdyscyplinowany :) Taki paradoks.

      Usuń
  6. Zawsze podziwialam ludzi, ktorzy potrafia sie zorganizowac :) Swoja droga tez zauwazylam, ze im wiecej na glowie, tym lepiej sie czlowiek ze wszystkim wyrabia i ma wiecej czasu...

    OdpowiedzUsuń
  7. mi ostatnio coraz lepiej idzie organizowanie sobie życia i samej siebie, fajny artykuł spróbuję wziąć pod uwagę wymienione tu wskazówki, może będzie jeszcze lepiej? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie wpisy, są niesamowicie motywujące. muszę sobie chyba rozpisać co i jak i sprawdzić na własnym przykładzie ile czasu marnuję na nic-nie-robienie ;) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czegoś takiego szukałam - mocnego kopa motywacyjnego :) Ostatnio uświadamiam sobie, jak dużo czasu marnuję w ciągu dnia na przeróżne "głupoty". Staram się dokształcać w temacie, aby z tym walczyć. Warto!

    OdpowiedzUsuń

Copyright Monika © 2012 - 2016
Obsługiwane przez usługę Blogger.